tisdag, november 24, 2020

Somliga dagar

Advent närmar sig. Regnet står som spön i backen och någon vinterfeeling har då inte infunnit sig. Förutom att frysa inomhus dagtid. Termometern visar 22 grader och jag tvivlar starkt men har testat fler. Det ÄR 22 grader. Ylletröja och raggsockor på när jag sitter och jobbar, fryser och fryser.
Sen här jag och lägger mig, 18 grader i sovrummet, somnar och vaknar två timmar senare hur varm och svettig som helst. Inte vidare värst trevligt faktiskt. 
Men jag har slutat med mitt hormonspray och humöret är bättre. Nåja, jag blir väldigt lätt ledsen men hellre det än ursinnig och vrång. Och så är vallningarna tillbaka, men jag tar dem. Och fryser dagtid som sagt. Ur led är mitt värmesystem.

Igår pysslade jag en krans av kottar. Det tog sin lilla tid och var lite väl pyssligt för mig. Brände mig på värmepistolen, tappade taget om kransen så allt dunsade i golvet och tja, men envist stretade jag på och blev faktiskt riktigt nöjd. Vet bara inte var jag ska ha den? 
Ikväll efter jobbet är tanken att pyssla ned några hyacinter i en gammal sockerkaksform. Rosa. De får sen bo i farstun som är rosa.
En kreativ handling varje dag kanske får humöret att stiga lite? Lite julfeeling mäjbi infinner sig.



Kottkransen



Början på ett annat projekt. Knyta julkulor på ett snöre, också en aktivitet. 

1 kommentar:

  1. Precis så! Fryser inomhus dag och kvällstid i 22 grader. Sen på natten svettas jag ihjäl! Jätteäckligt!
    Det regnar här också och jag är inte det minsta kreativ. Har skrivit julkortskuvert i helgen, det är väl det mest kreativa jag gjort.
    Njut av din tisdag!

    SvaraRadera