måndag, november 30, 2020

När man får oväntat besök x 2

Framåt lunchtid kom Hjärtat infarande och meddelade att det låg en älg bakom uthuset. Kan säga att jag mottog den informationen med en viss skepsis men se, han hade ju rätt. En älgkalv hade parkerat sig på grannens tomt bakom uthuset och där låg hen och sov. Grannen visste att berätta att de sett tre älgar i går kväll, en ko, en fjolårskalv och en kalv. 
Mäkta imponerad blev jag, för mig är det stor eller liten älg. Möjligt att jag känner igen pappa älg om han har horn. Men nu konstaterades att lilla kalven blivit kvar. Hm. Gör man något åt det???

Jag hann inte fundera mer på det. Det blev lunch och ledningsgruppsmöte. Då ringde det på dörren och då Hjärtat var som bortblåst fick jag snabbt springa och öppna. Där stod Bästa väninnans särbo med blomma och adventspresent. Bästa!!!! Jag ropade på Hjärtat som dök upp som gubben i lådan och tog emot. Jag sprang tillbaka till datorn och mötet. ( jag skriver protokoll så det är bäst att vara närvarande ....)
Efter mötet packade jag upp en mycket fin julros som jag nu ska vårda ömt!

Med det konstaterade jag att plötsliga besök ju visst kan liva upp och det blev en kul start på veckan!



Älgpaus.


1 kommentar:

  1. Men lämna sin kalv🥺
    Så fint att få en adventspresent! God kväll!

    SvaraRadera