onsdag, november 25, 2020

Huvudvärk, Mariekex och Netflix

Hela dagen idag har jag arbetat med en dov huvudvärk på lut. Inte migrän utan någon annan sorts, lite mer ”mitt-i-huvudet” och ner i nacken. Antagligen stress och för lite sömn. Nu ligger jag i soffan istället. Laddar för promenad och sen kvällsmat. Änner mer sen blir nog lite Netflix ändå.
 
Sen Den eviga frågan. Vad ska vi äta???
Till lunch fixade Hjärtat pyttipanna, stekt ägg och rödbetor. Supergott.
Jag började hösten bra med att gräva ned mig i recept kring antiinflammatorisk mat med massor av kryddor, grönt och noll gluten. Mådde jag bättre?
Ja. Det gjorde jag.
Så jag tänker att vilken dag som helst ska jag ta tag i det igen. Fast jag lagar den maten flera gånger veckan men behöver göra det mer. Känner i alla fall skillnad och det är ju positivt, blir ju lite lättare att hänga i då.
Men idag frossade jag på Marie-kex med mjukost till eftermiddagskaffet. Hur gott som helst.
Kanske blir det soppa sen! Fantasin tryter på middagsfronten. Liksom orken. 

1 kommentar:

  1. Det är tjatigt det här att komma på mat. Jag fastnar i vissa rätter och glömmer massa goda rätter. Svårt nu när man inte ska spontanhandla heller. Igår gjorde jag kycklingquesadillas, mycket gott. Praktiskt dessutom eftersom det räckte till idag också😉

    SvaraRadera