måndag, november 23, 2020

Måndag morgon

Vaknar denna måndag och solen lyser. Hurra!
Jobbar fortfarande hemifrån, börjar tycka att det är lite trist. Många möten via Skype, det skulle jag haft oavsett varifrån jag jobbar.
Är trött efter helgen, skyll mig själv. Sena filmkvällar är inget för mig.
Vi tog en långpromenad i blåsten igår eftermiddag. Åkte ut till Sundbyholm, ett favoritställe sen barnsben. Det var dock ganska trångt på fiket så vi åkte en sväng till Borgåsund istället. Sommarens favoritfik har blivit restaurang med en fika-del och har öppet året om. Mycket trevligt. Så vi satt där och åt chokladtårta à la Wien och så längtade vi dit, till just Wien. Fem år i rad har vi åkt dit på julmarknad, i år får vi drömma oss tillbaka. Som sagt, chokladtårtan hjälpte till.
Hemfärd, Netflix och The Crown, middagslagning och så var helgen slut. 
Denna vecka tänker jag mig pyssla fram lite advent. Detta mörker behöver fördrivas. Stjärnor och slingor ska upp. 
Men jag tänker mig en lunchpromenad idag, sol! Det gäller att ta vara på den.








1 kommentar:

  1. Åhhh😍den ser ljuvlig ut🤩så gott!
    Vi har ingen sol idag heller. Grått, regn och blåst. Idag igen. Men i morgon kanske?
    Glad måndag!

    SvaraRadera