lördag, juli 14, 2018

Hönsmamma på vift

Lördag. Hett som hell och äntligen kom det en regnskur. Nåja, tio minuter räknas väl ändå som skur???? 
Har städat nya bilen invändigt med hjälp av Hjärtat, att städa bilar är en av hans bästa grenar och nu skiner den som ny. Sen, att jag glömde bort att sätena var nytvättade och fortfarande fuktiga, tog bilen till Plantagen och promenerade runt där med blöt shortsbak är sånt som händer. Eller i alla fall mig. Hem med dagens ”fångst”, blommor till halva priset, för att fika med Lilla Syster och hennes pojkvän.
Store Bror hörde av sig, magsjuka/matförgiftning stod på hans dagordning. Sånt kan de ju få hållas med själva men då han medicinerar bl a med Litium, blev jag orolig då det är otroligt viktigt med vätskebalansen. Jag ringde 1177 för råd, det gick sådär då sonen och jag befann oss på olika håll (han behöver lite hjälp med dylika samtal) så jag la på och åkte hem till honom. Efter samtal via högtalaren med 1177 så han blev involverad fanns sedan en plan och då blev  mamman lugnare. Inte helt dock, så innan jag åkte hem igen diskade jag och städade toan. Ja, jag vet. Och jag VET att han kan göra det själv men JAG blir lugnare av att ha något för händerna och får umgås lite längre med honom. Det blir ju lite roligare för hans flickvän att komma hem också.
Ja. Så kan en lördag mitt i juli rulla på.

1 kommentar: