söndag, juli 01, 2018

Bytt ör bytt och kaffestänk

Idag fick vi byta lägenhet p g a att jag tog fel på datum vid bokningen och vi förstod helt plötsligt att vi var lägenhetslösa lördag-söndag. Jag kontaktade Lara & Luka, där vi nu bor och visst, de hade en appartment i väntan på ”vår”. Dit kom vi igår och idag har vi alltså flyttat alla pinaler från ena sidan huset till den andra. Här ska vi vara till torsdag.
Väl installerade i den nya tog vi elva-kaffet på balkongen. Ja, jag är en ivrare för elva-kaffe, mormors ”fel”. Lägenheten ståtar med en ”kaffepressare”, en glasskanna med filterpress, ja ni vet säkert. I med skållhett vatten, kaffe och låta det stå en stund. Bar ut alltihop på balkongen, vinkade ”hejdå” till grannen vars bil stod rätt under och pressade kaffet. Hej och hå! Tvärstopp och jag tog i. Med fasligt fart sköt kaffet som en raket ur kannan och med ett plask landade en rejäl kaffepöl på marken, fyra meter ner. Exakt där grannens bil stått tio sekunder tidigare! Maj gådd! Balkongbord, räcke och golv fick göras rent liksom min telefon som fick sig en stänkare. Ingen brände sig, värden tyckte dock att det luktade kaffe när han kom ut ur garaget men jag vinkade lite lagom ”hallo” och hoppades att han inte såg sumpen på backen. (Den har jag nu borstat bort) ... resten av dagen är en pool-dag. Har en ny ljudbok på G, mogna nektariner till mellis och iste inom räckhåll.
Har lite hemlängtan så jag har chattat med alla kidsen. Ja. Jag vet att de är vuxna men längtar ändå! 












1 kommentar: