tisdag, maj 21, 2024

Jobb och sånt

Vi kom hem i lördags kväll, Hjärtats son hämtade oss på flygplatsen. Han var så stressad och vi var så hungriga. Det blev drive thru på MCDonalds och vi fick äta i bilen. Jag gillar inte att äta i bilen när man kör och naturligtvis spillde jag ut alla pommes i baksätet på nyputsat säte … ja. Så kan det gå. Hem kom vi och syrenerna doftade underbart och pelargonerna blommade som det aldrig varit vinter.
I söndags sov jag länge, uppvaktade Minstabarnbarnet med glittersandaler och en tiara, mormors prinsessa minsann. Sen följde hon med mig hem, att gå till mormors hus är kul och vi matade fiskarna, spelade spel och drack saft i skuggan. Resten av dagen tvättade jag och klippte gräsmattan.
Var på kontoret i måndags och på kvällen hade vi körövning med bandet som ska kompa oss på sommarkonserten nästa måndag. Det är verkligen kul att sjunga med komp, det blir en helt annan sak.
Idag och i morgon är jag i Stockholm på jobb, åkte tåg upp i morse. Efter jobbet tog vi ett glas vin i Kungsträdgården och har ätit middag på Hallwylska palatset. Vilket ställe! Jag har varit på museet men aldrig ätit där. Det var magiskt, som att vara utomlands. Innergården är så vacker och fint möblerat och maten var fantastiskt god. De andra gick vidare men jag gick till hotellet. Tycker det är skönt att få tyst och stilla omkring mig efter en lång dag och jag behöver hushålla med min energi.
Så, man kan väl säga att det blev en rivstart efter semesterveckan?

Grönt är skönt och blått är flott. Adolf Fredriks kyrka.

Hallwylska, restaurangen på innergården.

1. Synd han var stressad, men bra ändå att ni blev hämtade.
    Det blev en rivstart för dig när ni kom hem. Visst blommar det fint nu. Våra äppelträd var överblommade när vi kom hem förra veckan. Tur vi hann njuta förra gången vi var hemma. Nu kör vi idag, så syrenerna, vallmon och de gamla rosorna är väl slut när vi kommer hem. Rhododendron också kanske.
    Så mysigt med minsta barnbarnet! Det är mysigt att vara med dem. När vi kommer hem nästa gång ska B7 sova här.
    Så fint det var där i Stockholm!
    Ha det bra nu! Eval8

1. Ja, visst är det skönt med skjuts trots allt. Försommaren brakar på, det är vackert nu!