torsdag, januari 12, 2012

Färga hit och färga dit

Ett frisörbesök kan muntra upp vem som helst en sketen torsdag i januari när det regnet står som spön i backen. När så Bästa Frisören föreslår ny hårfärg med lite slingor så är dagen i hamn liksom.
Sen lämnade jag tillbaka en väldigt fin klänning till affären. Kanske var det ett anfall av att rättfärdiga den något dyra färgahåreträkningen? Eller helt enkelt ännu ett tecken på mognad och insikt (haha....) att om inte inköpta klädesplagg åker på i rödaste rappet utan hänger till sig i klädkammaren en vecka, kommer plagget säkert hänga kvar där. For evver. Så kan jag ju inte ha det. Nopes. Från och med nu gäller andra bullar. Ordning och reda. Inga onödiga inköp och absolut inga impulsköp. Kyl och frys undantagna. Och skor. Skor blir aldrig onödiga utan är helt nödiga. Jämt. Punkt!


5 kommentarer:

  1. Ezter: Just nu sitter jag o "gråter" för att de dyra, röda slingorna inte syns.... :(. När jag torkat tårarna så....kanske ;)

    SvaraRadera
  2. Syns de inte ska du absolut klaga!!! Kunden ska vara nöjd! Det är ju inte gratis precis! Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Klaga om du inte är nöjd. Det tror jag faktiskt att dom uppskattar. Hellre det än att kunden ska vara missnöjd.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Skor är sååååå nödiga! Du är totally höger!

    SvaraRadera