onsdag, januari 04, 2012

S.E.M.E.S.T.E.R!!!!!!

Store Bror ska iväg och spela handboll. Uttagen i ett Sörmlandslag. Tada! Grattis till den bedriften! Och Grattis till hans mamma som alltid står ut med svettiga handbollsskor i hallen, handbollsklister på alldeles nylagda trägolvet, badrumshandtag och alla vattenkranar, liksom hopknölade träningskläder överallt. Men det gör jag så gärna. Står ut alltså. Mycket står jag ut med överhuvudtaget.
Som att till exempel tillbringa nyårsdagen med att inventera en av stadens mataffärer tillsammans i Andra handbollslaget. I Stora affären. Alltså! Ni ANAR inte hur mycket varor det finns i en affär när man sätter siffror på allt! Och olika sorter av allting. Kommer hädanefter aldrig mer bara skriva "svartpeppar" på en nota till exempel. Näe. Specificerat får det blir, grovmalen, finmalen, stött, hel, halv... o s v.
Ni som läst min blogg länge, länge vet att jag en gång efter en HEMSK inventering i en annan affär, lovade dyrt och heligt att aldrig göra om det.
Men. Man kan väl ändra sig???? Jag gjorde det. Tyvärr är inte armarna av samma åsikt att det är ok att ändra sig sådär. De gör ont. Normalt är de svåra att lyfta och idag komplett omöjliga efter den däringa inventeringen. Å ANDRA SIDAN gör det (nästan) ingenting. Jag har nämligen S.E.M.E.S.T.E.R till 16 januari och behöver inte göra någonting alls. Inte lyfta en endaste liten grej. Förutom kaffekoppen då. Finns ju sugrör!

4 kommentarer:

  1. Stort grattis till Store bror! Så himla roligt! Vila nu armarna idag! Det gör jag också :) Men jag har inte inventerat! Kram!

    SvaraRadera
  2. Å fy bläddan då så orättvist. Jag vill OCKSÅ ha semester.

    Men grattis till handbollsspelaren!

    SvaraRadera
  3. Inventeringar är kul. NOT. Som fd butiksanställd så var det under många år något som förekom minst en gång per år, ibland två. Och på nyårsdagen.....:-)

    Grattis till semester. Jag har också unnat mig det.

    SvaraRadera
  4. Grattis till Storebror! Håller tummarna för att matchvinsterna blir många! :-)

    Inventering gjorde jag så sent som i höstas där jag arbetstränade fast då handlade det om helt andra saker än matvaror. Det var mer på arkivnivå om man säger så. Räkna ärenden som väntade på att handläggas. Gick rätt bra tills en av kollegorna envisades med att börja småsjunga. Tappade liksom räkningen då... ;-)

    Hoppas du får en riktigt skön semester!

    Kram!

    SvaraRadera