lördag, januari 21, 2012

Måleri i sikte

Gårdagen ägnades åt att rulla tennisbollar på ryggen. Enligt ordination. Nåja. Inte hela dagen. Faktiskt bara en liten stund men ändå. Idag är det lördag och ja, huvudvärken sitter där den brukar sitta på helger och lediga dagar, tvärs över vänster öga och jag är faktiskt lite trött på det. Jävligt trött till och med.
Men när det dimper ned ett mail i lådan om målarträff första helgen i mars, ja, då vaknar livsanden och dagen idag ska jag rensa och fixa bland målarsakerna, förberedelser är väl A och O?!
Har precis vinkat "hejdåhaentrevligdag" till tjejerna som ska spendera dagen med "Världens bästa barnvakt" och hennes barn så jag kommer att ha gott om plats att bre ut mig på. Har en tendens att sprida ut mina grejer in absurdum när jag håller på, men ordning i oordning är min melodi!

7 kommentarer:

  1. härligt med lite egentid även om huvudvärken låter tråkig

    SvaraRadera
  2. Bra när man har ordning i kaoset :)
    Hoppas huvudvärken gett med sig och att du haft en härlig dag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Målarkurs låter som något du behöver :-)

    SvaraRadera
  4. Vad kul att ditt måleri ska börja igen! Jag anmälde mig till Qigong-kurs idag...

    SvaraRadera
  5. Låter härligt med ensamtid. Hoppas att du får ordning på sakerna.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Undrar hur man rullar tennisbollar på sin egen rygg?

    SvaraRadera
  7. Man ska inte läsa inläggen i fel ordning. Jag fattar hur man gör nu!

    SvaraRadera