onsdag, januari 11, 2012

Bakelibakdag

Igår gjorde jag lite som jag ville. Det ligger något rebelliskt över det, då förväntningarna??? var att jag skulle
  • fixa till köket efter kyl-och frysleverans
  • laga middag
  • gå på styrelsemöte
  • plocka undan milljarrders med julsaker som nu står parkerade på Mormors gamla skåp
"Tjolahopp" sa jag och
  • åkte till tandläkaren och lämnade köket i kaos (visserligen hade jag öst i alla varor i ny kyl och frys, men det fanns lite annat att fixa i efterdyningar av det)
  • åkte sen i sakta mak för att hämta ut Lilla Systers efterlängtade dator
  • åkte sen hem i sakta mak för att där sätta mig med datorn i knät en timme
  • inte lagade middag utan dängde fram rester (funkade finfint, familjen lever idag också)
  • struntade i styrelsemötet och gick på bio med Stora Systern istället (suppleanten fick jobba lite)
  • struntade i att plocka ihop julen och tänka sig! Sakerna står kvar idag. Exactly som igår. Magi!

Kontentan av mitt utbrytarförsök blev att
  • Stora Syster kom hem först och fann köket i kaos. Ordnade till det! 
  • Stora Syster löste problemet med brödkorgar och flingpaket. Fixat!
  • Jag var nöjd eftersom tandläkaren efter besiktningen av gaddar gav mig godkänt!
  • Lilla Syster sken som en sol och av henne varken såg eller hörde vi något på flera timmar. Uppslukad av datorn. Vaknade även nöjd i morse.
  • Slapp slänga matrester idag
  • Styrelsemötet hade även det flutit finfint, suppleanten skötte stafettpinnen med den äran.
  • jag får plocka ihop julsakerna idag. Eller någon annan dag.
  • jag och Stora Systern såg en bra film. Simon och ekarna. Jag är tagen än. Se den!
Idag är en annan dag.
Idag ska det bakas sockerkaka och frallor till matchen ikväll. Store Brors lag spelar igen och tänka sig. Mamman ska sälja fika. Har kallat in mina styrkor och mina tre flickor ska vara med vid fikaförsäljningen.
App, app, app! Jag vill inte höra något om genustänk just idag. Har tänkt själv så det räcker. Men nöjde mig när min "medfikasäljaförälder" är en pappa i laget vars små pojkar har bakat havrebollar. Får vara bra så. Store Brors pappa är tränare för laget så vi har liksom delat på gracerna ändå.
OM man nu skulle tänka sig en omfördelning av just de posterna, att han bakar och säljer och jag tränar och coachar grabbarna???? Jag avstår. Sockerkaka är min grej. Just i det här sammanhanget.

4 kommentarer:

  1. Tänk så mycket mer tid det skulle ta att vara tränare!
    Nej, jag avskräcks inte så av din hall, vi kan bara måla vår och det resultatet kan aldrig bli 100. Just för att det inte är bra undertill. Men det är väv där, jag kan inte jobba flera meter (4-5) upp. Vågar inte stå på stege i trappan, så det får bli som det blir. Blir ju inte sämre iaf :)

    SvaraRadera
  2. Du gjorde helt rätt val igår! Här hemma står julgranen och väntar på att bli utburen till förrådet. Den har stått avklädd och väntat sedan i lördags (ja, det var jag som klädde av den också...) och den lär väl stå kvar ett tag till för idag tänker jag sitta i soffan tills det är dags för tandis besök med dottern och när vi kommer hem tror jag att jag ska sitta i soffan lite till. :-)

    Trevligt med bio-besök! Har inte varit på bio på väldigt länge men det är alltid trevligt när man kommer sig för.

    Ha´det bra!

    Kram! /Ann-Sofie

    SvaraRadera
  3. Ezter: slänga ihop en sockerkaka går ju ganska snabbt......... ;)

    Mamman: Just det här bio-besöket blev väldigt lyckat! Lycka till med granen! ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt! Ibland blir det inte som man tänkt-ibland kan det bli bättre :)
    Kram

    SvaraRadera