tisdag, januari 03, 2012

LIte nytt fast gammalt

Nytt år. Nya förutsättningar. Nya möjligheter. Kan en möjlighet vara att det någonsin blir fint och ordning i vårt gemensamma soprum till exempel. KAN MAN JU UNDRA!!!?????
Det är inte utan att man blir lite ilsk då och då över såna här gemensamhetsutrymmen. Tvättstugans snusk och oreda tröttnade jag på så till den milda grad att jag ju skaffade egen tvättmaskin.
Samlingslokalen som skulle kunna vara så fin och till nytta känns mest som ett dödens väntrum och ingen orkar bry sig. Att ha tillställningar med tilltugg där skulle vara att säga "hej och välkommen" till alla magåkommor i världen.
Och så soprummet.
Spader Madame som också bor i förening funderar på att utrusta sig med elpistol och kameraövervakning. Det är inte utan att jag noterat det tipset.
Men att det ska vara så svårt med ordning! På våra gårdsmöten gnäller folk över höga avgifter för sophämtning, att tvättstugan ser ut som en svinfarm och så vidare. NÅGON ställer ju till det. NÅGON är aldrig med på mötena. NÅGON har tydligen gott om stålars så höjd samfällighetsavgift inte gör något. NÅGON har nu dumpat delar av sitt förråd soptunnan avsedd för matavfall. Se där ja! Kreativiteten flödar..........
Nä. Här kan jag ju inte sitta och gnälla rätt ut i cyberspace. Så jag tackade "ja" till att bli invald i Samfällighetsföreningens styrelse som representant för vår bostadsrättsförening.
Så vad tror jag då att jag ska kunna åstadkomma???
Ja. FÖRUTOM att bli bjuden på Maggans oerhört goda bullar som bjuds på styrelsemötena (forget beach 2012 säger jag bara) tänker jag då framföra taget förslag om elpistol och kameraövervakning av soprummet. Jag hör av mig om när jag får klartecken! Har för övrigt inga hämningar alls så vem vet? Jag kanske serverar ett foto på en grillad NÅGON vilken dag som helst!

7 kommentarer:

  1. Haha, det är bra! På dem bara! ;-)

    Nä men allvarligt talat är det ju jäkligt synd när "någon" förstör för alla andra. Bor ju i villa nu så vi har inte det problemet men har bott i bostadsrättsförening tidigare och vet hur det kan vara.

    Ha´det bra!

    Kram

    Ann-Sofie

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt!Sådana lokaler brukar ju annars vara jättefina och bra att ha tillgång till!
    Tack för fin kommentar, jag tänker mkt på dig och de dina också ska du veta. Det var andra bakslaget på besöket igår, för andra gången i rad var det minus :( Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag misstänker starkt vilka som är orsaken till soprummet denna gång. Tyvärr är hela den lägenheten tom nu så vi får inte grilla dem. Grrrrr. Tänkte ta tag i högen utanför nästa grovsopsdag. Men lokalen, ja vad gör vi med den..... kanske skicka in de som tror att en kontorsstol ska ligga i plasttunnan och de som tycker att en brödrost passar som metall.

    Tur att ni lyser upp vår gård i varjefall, ni är en underbar familj. kram

    SvaraRadera
  4. Hm, nu fick jag inspiration till ett till mord. Elpistol och kameraövervakning, fina grejer det.

    SvaraRadera
  5. Hos oss ställer NÅGON eller NÅGRA skräp i utrymmet utanför tvättstugan. HSB har kameraövervakning och har plockat någon, har jag hört. HSB hotar med vräkning av dem som ställer till. Ändå fortsätter det. Jag fattar inte vad folk tänker med. Inte kan det vara hjärnan i alla fall.

    SvaraRadera
  6. Mamman: YES! Kul att du är tillbaka!

    Ezter: KRAM!

    Spader Madame: Undrar vad som passar att dricka till??? Grinvin????

    Marlene: Va? En tom lght??? Har jag missat?! Vart har de flyttat? Dumpar med glädje skiten utanför deras nya boende............ TACK!!!!! Ni är fina too!!!!! Kramis!

    Nilla: Haha! Väntar med SPÄNNING!!!! ;)

    Cicki: Nä. Ibland undrar man.....

    SvaraRadera