söndag, september 02, 2012

Bära hit och bära dit..........

Så haver ett av kidsen flugit ur boet. Igen. Stora Syster har tagit sitt pick och pack och idag proppat Cina-bilen full och så for vi till storstan och lämnade av henne. Och grejerna.
Om man tänker sig Stockholm tänker man sig kanske mycket trafik. Lite trångt så där. Ont om parkeringsplatser. Så när vi rattar in på rätt gata mitt i smeten och kan parkera precis utanför porten där vi ska kånka in allt, ja. Då tror jag nästan att det är något lurt. Är man luttrad eller är man luttrad? Här hade jag sett för mig hur vi skulle bära byrå i tre kvarter.....
Nu är hon på plats i det nya, det lilla livet och Största Systern huserar precis bredvid. Känns tryggt och bra. Långt borta men samlade. Praktiskt!
Och i radhuset?
Tja.
Det ekar lite tomt, det gör det!


6 kommentarer:

  1. åååå då kommer du till huvudstaden litet nu och då. Eller hur?

    SvaraRadera
  2. Vad konstigt det måste kännas... Tur jag har många pr kvar

    SvaraRadera
  3. Suck, många år kvar, skulle det stå. :)

    SvaraRadera
  4. Ja, det blir mer och mer tomt, det tar tid att vänja sig! KRAM!

    SvaraRadera
  5. Jag har bara en som flög ut för snart två år sen. Tack o lov bor vi i samma lilla stad så vi kan ses precis när vi vill

    SvaraRadera
  6. Håller med Spader. Med Stora Syster i storstan så kanske man kan få till nåt. Eller hur?.....:-)

    SvaraRadera