onsdag, september 19, 2012

Från ett soffperspektiv

Förkylningen from hell har kopplat sitt grepp. Soffnötardagar, slitautnäsanmedsnyt-dagar. Trist. Mitt i alltihop kan jag tycka att jag har lite "tur". Två 50-årsdagar hann firas utan sjukdom och 1 oktober blir jag utförsäkrad från FK, vilket betyder att jag inte får någon sjukpenning om jag blir sjuk under en period. Jag har då en "karens" på tre månader. Så det var väl bra att jag blev sjuk nu??? Om jag nu nödvändigtvis skulle behöva bli sjuk. Överhuvudtaget. (vad jag tycker om utförsäkring överhuvudtaget orkar jag inte ens tänka på idag).
Det gäller att hitta det positiva i allt.
Annars har jag vinkelivinkat (i måndags kväll) till Största Systern och pratade/kraxade med henne i morse då hon befann sig på Arlanda för en sväng ut i stora världen. Los Angeles är målet igen och den här gången utan mamman och syskonen. Kommer gå finfint och prisat är skype! Lagom till jul ses vi igen och då blir det kramkalas! Det kan jag lova!


Snart, snart är Största Systern på plats. Äventyr, sol, bad, och hav. Lovely!

4 kommentarer:

  1. Ja det är trist med förkylningar och sjukdomar. Mega trist!
    Hoppas det går över snabbt för dig. Det är roligare att nöta soffan när man själv vill, inte för att man måste.

    Du längtar till jul va? ;)
    Krya på dig kram!

    SvaraRadera
  2. Förkylning OCH snart utförsäkrad!!! All skit på en gång... Jag skulle gå i konkurs om jag blev utförsäkrad så det ska jag se till att inte bli.

    Du ska se till att krya på dig ♥

    SvaraRadera
  3. Åh, fy vad jobbigt! Stor styrkekram till dig! ♥
    Tack för alla dina omtankar och kramar hos mig! ♥

    SvaraRadera