onsdag, september 12, 2012

En solstråle i luren

Asch. Dessa parkeringsböter. Att betalas inom 8 dagar. Alltså. 8 dagar går vansinnigt fort om man har mycket att göra. De går lika fort oavsett men det känns ju som det går i raketfart. Så man jag har inte hunnit med. Eller. Jag har förträngt min fadäs. Har ju för bövelen fyllt jämna år och haft lite att stå i.
DET tyckte inte telefonissan på parkeringsbolaget var ett giltigt skäl att "strunta i att betala sina böter".
"HUR skulle det se ut"?
"Om alla lät BLI att betala bara för att....."
Se där ja. Tant blev uppläxad. Av en betydligt yngre variant, lät det som.
"Fast jag tänkte inte låta bli att betala, bara slippa påminnel........."
"HAR du betalat"?
"Jajamänsan, pengarna och påminnelsen har gått om varandr......."
"Men då så"!
"Låt gå för den här gången",
"Grattis i efterskott"..........
Tjolahopp, tjolahej!
Det går för tillfället bra för mej!


6 kommentarer:

  1. Äsch vad surt med P böter. Skönt att du slapp den andra dumma utgiften i alla fall ;)
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. P-böter är inte roliga, sura är de på bolagen också :( Tur du hade :)

    SvaraRadera
  3. Åtta dagar är lite väl kort. Helst när det kommer till något så tråkigt som böter.

    SvaraRadera
  4. Och jo, maten var både enkelt att fixa och gott! Ge sonen stora kramen från mig för inspirationen :) Kommer göra det många gånger!

    SvaraRadera
  5. Bra att du slapp påminnelseavgift!

    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat att du lyckades få "tanten" att bli lite tillmötesgående och trevlig...

    SvaraRadera