fredag, september 07, 2012

Gott Nytt År!!!!

Idag är dagen efter och dagen före. Om man nu ska prata ålder så ja, nu haver jag uppnått den gyllene medelåldern. 50+1 dag. Bästa Mamman ringde nyss och frågade hur det kändes. 
"Bra" svarade jag och kände att jag menade det.
Ålder är ju bara en siffra och jag vet inte hur det ska kännas att ha fyllt 50. Som vanligt?!
Fast lite kaxigt. Faktiskt. Det kan man få kosta på sig. Få vara lite som man vill. Göra lite som man vill. 
Gårdagen var en lugn dag. Behövde öva mig lite i lugn och ro att vara så "så här gammal"! Fortsatte även min tradition att ha bokat in massage och spa på själva födelsedagen. Tredje året i rad. Ett mycket trevlig tradition och en trevlig present till mig själv. 
I morgon blir det kalas i radhuset. Vi kör ett "skohornsparty" igen, har ju övat även på det ett par gånger. Tänkte inte fira alls men för det satte kidsen stopp! 
"Klart du ska ha kalas".
Ok.
Klart jag ska ha kalas.
Funkar för övrigt finfint med två kockar i familjen och delegera lärde jag mig för länge sedan! Så när vänner och familj jobbar lite med förberedelser sitter jag lugnt tillbakalutad i soffan och bara njuter. 
DET kan man unna sig vid uppnådd ålder.
50! Fantastiskt! Kan bara bli bättre!




9 kommentarer:

  1. Har du TVÅ kockar??? Hoppas din fest blir bra! Kram!

    SvaraRadera
  2. Nej att fylla 50+ kändes faktiskt riktigt underbart. Lite lagom vuxet på nåt sätt fast i hjärnan blir jag nog aldrig äldre än 28.
    Grattiskramar från Mona

    SvaraRadera
  3. Bättre vet jag inte, utsidan skrumpnar, skallen tänker fortfarande som en 25-30 åring det går liksom inte ihop i alla lägen. Men lika bra kan det ju vara i många år än. Grattis till dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men stort stort grattis till dig!!
    Härligt att bara kunna luta sig tillbaka och bli lite uppassad :)
    Ha så kul på din fest!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis!!
    Wow 50. För tjugo år sen var det lastgammalt! Nu, inte så gammalt!
    Jag har svårt att förstå att jag är 40. Känner mig fortfarande som 29, max.

    SvaraRadera
  6. Det gör du rätt i... att luta dig tillbaka. Å naturligtvis STORT GRATTIS till det nya året. Det blir ju bara bättre med åren sägs det :)

    SvaraRadera
  7. Jag säger inte grattis eftersom jag redan sagt det på FB.....:-)

    Jag var jättenojig inför att fylla 50. När jag väl gjort det så var det ju bara en baggis.

    För övrigt känner jag nog som Ime säger, skrumpen på utsidan, men ung i pallet.

    Ditt nya liv kommer bara att bli bättre och bättre. På alla fronter. Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis grattis! Ät och må gott! :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera