måndag, september 24, 2012

Hej måndag!!!!!

En ny jobbvecka står i startgroparna och jag är...... fortfarande förkyld. Fast bättre. Så jag tar mig till jobbet alldeles om en strax. Orkar inte vara hemma längre, mellan fyra väggar grubblas det alltför mycket så jag behöver vidga mina vyer. Känna att jag finns på riktigt. Ja. Det gör jag ju hela tiden, förvisso, men de här orospökena. Njae. Jag gillar dem inte. De ligger på lur, de rackarna och passar på när jag inte är på topp och orkar schasa på dem.
Jag gör ändå mitt bästa för att mota dem. Igår lyfte jag mig i håret och tapetserade för första gången i mitt liv. Två garderobsdörrar. Blev riktigt bra om jag får säga det själv. Stilpolisen nr II i familjen, Lilla Syster, stod bredvid och kanske, kanske var det nära att det hettade till lite grand när den unga damen hade synpunkter. 
Hoppla hej, det är lätt att ha det va? Synpunkter. När man står bredvid och inte haver deltagit i hela projektet. Det ska planeras, inhandlas grejer, tas fram andra grejer, blandas tapetklister, mätas, rollas...... Ja. Lite fix är det. Och så blir de ju hungriga, de små liven....
Men jag fick godkänt! Och hur stort är inte det? Av en snart femtonåring! Hamnade visst lite överst på en lista. Ytterst tillfälligt skulle jag tro men det gäller att passa på och njuta av framgången............

Nu kaffe. Ständigt detta kaffe och sen väntar jobbet. Ha en bra måndag!


Detaljbild av garderobstapeten.......




6 kommentarer:

  1. Tjohej och Grattis, du har vunnit en bok hos mig!

    SvaraRadera
  2. Du finns alltid! Fast jag vet hur du tänker. Minns ju. Heja!

    SvaraRadera
  3. Åsa: TACK! Vad roligt!

    Ezter: Gissa om!

    Spader Madame: Mmmm. Man glömmer det nog aldrig....

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du är så vansinnigt duktig och modig som fixar allt själv.

    SvaraRadera
  5. Cicki: Tack fina Cicki! Det värmde! Jag gör verkligen huset till mitt på mitt egna lilla vis..... ;)!

    SvaraRadera