fredag, januari 04, 2013

Lugn och fin fredag. Gillar´t!

Ledig, ledig, ledig. Igår fikade vi hos Största Systern och Sambon som håller på att installera sig i lägenheten här i stan igen. Jag packade ned koppar och muggar jag "lånat" så länge och åkte över med dem. Undrade lite över den yttepyttelilla tjock-tv.n de hade stod på tv-bänken.
"Va"?
"Var ha ni gjort av er stora TV"????
Fem ungdomar tittade på mig med stora, förvånade ögon:
"Den står ju hemma hos dig"!!!!!!
Eeeeeeeeh. Ja, just ja! Den där tv.n som står i gästrummet.......
Man kan inte tänka på allt! Kom ju ihåg muggarna i alla fall! Vilken dag som helst blir det alltså tv-leverans!
Idag skiner solen igen och det tycker jag är skönt!
Väninna kommer över på lunch, kryddig tomatsoppa puttrar på spisen, om en strax ska jag ta en promenad till ett bageri nära mig. Har sen fått en skrivuppgift av min nyfunna PT så den ska jag ta itu med i eftermiddag. Efter att jag läst i min nya bok.
Sa jag att jag älskar lediga dagar??????
Fredag. Dessutom. Lovely!

5 kommentarer:

  1. Bild till dig på FB :) Kul med tv:n..
    Kan se blickarna du fick...

    SvaraRadera
  2. Du verkar i alla fall ha en skön dag, trots TV-missen. Man kan ju inte tänka på alla detaljer.....:-)

    SvaraRadera
  3. Jag skulle inte ha kommit ihåg muggarna heller, om det är någon tröst.

    SvaraRadera
  4. Ezter: Kollar in FB!

    Cicki: Nopes. Kan inte tänka på allt!

    Nilla: Haha! Hon ringde nyss! Jag hade glömt tre av muggarna och ett vinglas! Fick inte ett rätt av tre möjliga.......

    SvaraRadera
  5. Men vadå, du får väl bärhjälp? Skönt att du får litet ledigt också!

    SvaraRadera