torsdag, januari 17, 2013

Sol, hav och ..... ris i hår

Regel: Man SKA INTE byta frisör så där hipp som happ. Om Bästa Frissan är sjuk, står man ut tills hon tillfrisknat och man går inte in på första bästa salong på DropIn. Särskilt inte om det inte är kö och tomt i lokalen.......
Kan hända att man blir missnöjd. Väldigt missnöjd. Bad hairday nyklippt. Inte kul alls.
Sen det här med reklam. Kan hända att jag undrar hur lättlurad jag är (eller hur duktig försäljare frisören är...) när jag köpte en flaska "Ocean Mist" att spruta i håret.
"En känsla av havsvatten".
"Sol och salt".
Ok.
Exakt NÄR var jag snygg i håret efter att ha badat i havet???
Nä just det. Att ha havet i koncentrerad form i flaska och spraya i håret gör ingen skillnad. Lika risigt och frissigt för det. Suck. Att jag aldrig lär mig!
På lördag är jobbar MIN frissa igen. Gissa vem som är första kunden??????

2 kommentarer:

  1. Vilken mardröm, förstår precis...
    Har haft samma frisör 10 år. Vågar inte byta...

    SvaraRadera
  2. Ja, det där vet man ju så väl... Hrm! Du är säkert fin ändå!

    SvaraRadera