söndag, januari 06, 2013

Soffperspektiv

Söndag. Fast det vet ni ju redan!
Igår var jag på bio och såg Sune i Grekland. Det är ju en familjefilm så Store Bror och Lilla Syster fick allt vackert följa med mig och Systersonen. Nu tyckte de att det var roligt då och då men det skulle de aldrig i livet erkänna. De tyckte som vanligt att det var pinsamt att mamman skrattade högt på som vanligt helt fel ställe. Nu är det gott om "fel ställen" överallt så det är inte lätt att vara de små liven till lags.
Fast sen.
När systersonens rullstol skulle fällas ihop och fällas upp igen, baxas i och ur bilen och jag klarade det utan att sätta fast mig, halsduken eller kappan i nämnda stol, ja då kanske jag var lite hipp ändå. Fast bara lite. Ett kort slag. Men stunden noterades!
Sedan idkades det med bärhjälp tv-leverans så att Största Systern och Sambon fick tillbaka sin stora tv som fungerade vid inkoppling, Thank God. När jag sen ur min stora handväska trollade fram fjärrkontrollen OCH sladden var glädjen total. Över att jag hittat alla saker. Ordning och reda i radhuset. I alla fall fläckvis.......
Så.
Vad ska jag då hitta på denna söndag????
Absolut ingenting. Förkylningen from hell har slagit till och här ska kureras. Orkade i alla fall gå ned från sovrummet på ovanvåningen och hamnade i soffan. Jag stannar här! Fjärrkontrollen är min!!!!!

1 kommentar:

  1. Vi hade också tänkt se den filmen, men nu har den slutat på vår bio... Lusten att fota kom lite där nere ja... Hoppas den kanske sitter i :)

    SvaraRadera