tisdag, januari 15, 2013

..... julen varar visst till påska!

Lite trixigt är det när altandörren inte går att öppna för att batterierna till kodlåset tagit slut, dörren är jättelåst och katten står och skriker sig blå i kylan. Inte lyssnar hon heller när jag hojtat sagt att 
"gå runt till vanliga ytterdörren lille vän, så släpper matte in dig".
Oh. No. Inte den här katten. Igår fick jag öppna ett fönster bredvid altandörren för att hon skulle komma in och sluta skrika så förskräckligt. Man vill ju inte att det söta lilla djuret ska uppröra grannarna eller nåt. Nu är det slut med det. Jamandet. Nyinköpta batterier råder bot på det lilla problemet och katten kan släppas in och ut utan prut.
Batterierna inhandlades i ett stort köpcenter. Med många andra affärer. Köpstoppet hävdes tillfälligt då det fortfarande är rea på allt möjligt men superrea på julsaker! En bricka jag trånat efter fick följa med hem för det facila fina priset av 80 riksdaler. Före jul kostade den 299! Det tyckte jag var ett kap. Så hittade jag lite annat men det får vara hemligt för det blir så bra presenter till tjejerna när det är dags för kalas. (ja, en i april och två i december. Jag är ute i god tid.....)
Sen rattades bilen hemåt i snöyran, ett av kidsen hade skottat åt sin ömma moder, hurra och i brevlådan låg en: Chokladtomte!
Fina Fröken Hulda hade hörsammat min längtan på Facebook efter en chokladtomte i söndags och så skickade hon en till mig! Vilken överraskning! En vänlig och fin gest som gjorde min tisdag! Sånt värmer!

Brickan "Gran" som fick följa med hem till radhuset och packas ned i kartong till nästa jul.

Den här godingen kom i brevlåda idag! Tomte i staniolpapper. Gillar´t!

2 kommentarer:

  1. Skönt att låset fixades. Att inte släppa in katten - det kan bli en anmälan. Kattens vänner - hör och ser allt.
    Jag brukar också köpa julsaker i januari. Pensionen höjs inte, så vill man "tjäna" lite extra får det bli på realisationer.Det var en fin bricka du köpt.
    Jag fick en chokladtomte i julas. Den var så god så jag åt upp den - hela på en gång. Mådde inte bra. Vill inte ha någon tomte nästa år.
    Sens moral - dela upp tomten och ta några bitar varje dag.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Vilka moderniteter du har på dörrlåsen, sånt jag aldrig har hört talas om förut. Här i obygden vädjade polisen i tv, då en mindre stöldvåg florerat här i närheten, att folk skulle låsa sina dörrar när dom for hemifrån. Så det kanske fler gjorde ett tag även om dom hängde upp nyckeln bredvid dörren.

    Brickan är jättesnygg så jag förstår att du passade på.
    Men tomten ser lite skrövlig ut på mössan tycker jag. Du kanske redan har tagit en provtugga? Bussig bloggkompis den där fröken Hulda.

    SvaraRadera