onsdag, januari 02, 2013

Som det är. Bara.

Dag två på nya året. Har precis landat i radhuset igen efter nyårsbegivenheter i storstan. Skansen minsann och "Ring, klocka ring". Jan Malmsjö, Carola, Peter Jöback och spöregn. Men jag klagade inte, absolutely not. Värre saker har drabbat mig än spöregn och jag är inte gjord av tvål så ingen större skada skedd. Med Bästa Väninnan med Fästman och Stora Syster vid min sida äntrades så 2013 och jäklar i min lilla låda vad jag hoppas, önskar, vill och tror att det här ska bli ett bättre år än 2012.
Kan hända att det har bokats en resa? Till Barcelona? Med två av kidsen? 10 dagar? Japps. Stämmer precis. Nu ska det spelas handboll också, inte av mig dock, jag ska bara tokheja.......
Kan hända att det vankas ett bröllop om alldeles sex månader? Stämmer precis. Nä. Inte mitt.
Kan hända att radhusets renoveringsstopp är hävt? Jajamänsann. Råspont till fondvägg är hemklickat. För jag klickar så bra.........
Kan hända att Store Brors rektor ringde alldeles nyss och det ska diskuteras skolåtgärder på fredag klockan 15? Ja. Stämmer det också. Nya livtag på plugget ska tas........
Kan hända att nya skidor inhandlats till radhusinnehaverskan? I sista momangen av 2012? Jadå. Att sen snön regnade bort på tre dagar är bara ett litet avbrott i verksamheten.......
Kan hända att en PT tillfrågats om det är möjligt överhuvudtaget att få ordning på tants träningsvanor och om möjligt märkas en mindre påverkan av tyngdlagen på till exempel tants rumpa?????? Jadå. PT.n funderar......
Se där ja! Full av tillförsikt, hopp och mod är jag. Nu kör vi!


Största Systerns julklapp till sin mamma. Sitter finfint!

13 kommentarer:

  1. Jisses, vad det ska hända saker hos dig! Jag läste i en annan blogg om att skriva ner positiva saker varje dag. Tänkte ta mer om det på min sida, kunde vara kul om du hoppade på :) KRAM!

    SvaraRadera
  2. Tjusig header! Och jäklar vilket bra ordspråk du fått. Kan bara instämma i det. Och att vi ska gå på samma bröllop. Hur kul som helst. Skulle nog också behöva en PT. Bakdelen är det inget större problem med, men framdelen är desto större.

    SvaraRadera
  3. Ezter: Positiva saker. Behöver man. Jag kollar in!

    Cicki: Tackar! Från Big Sur, CA. Haha.... framdelen! Knasboll! Nu lurade du mig att skratta! ;)!!!!
    Bröllopet ja! Blir finfint!

    SvaraRadera
  4. Nörd som jag är på klokord så fastnade jag för orden på din header. Så bra! Jag lägger det till min samling, om det är ok?
    Kan hända att jag hoppas och tror att 2013 blir ett toppenår för dig! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Carina: Jag delar så gärna med mig av klokord! Tack för hållna tummar för 2013!!!! Kram!

    SvaraRadera
  6. :-) Det var fint här! Det blir ett toppen-år! Räkmacka eller inte!

    SvaraRadera
  7. Spader Madame: Tack! Toppenår coming up! Det känner jag på mig! Kram!

    SvaraRadera
  8. Bara ljusa utsikter framöver vad jag kan se. Då håller jag tummarna för att 2013 kommer att bli just det år du hoppas på.

    Din header, liksom Största Systers julklapp, talar ett tydligt och optimistiskt språk.

    SvaraRadera
  9. Cici: Tack för hållna tummar!!!! Jag hoppas, hoppas och hoppas att vi haft nog av trassligheter.

    SvaraRadera