måndag, januari 07, 2013

Mutor är gott!

Trött, trött och jättetrött. Det var inte det jag räknat med efter att ha varit ledig en vecka men jag vet ju aldrig när det här förbenade tröttheten slår till. Kommer nevver, evver, aldrig vänja mig vid att jag blir så här däckad ibland. För jag vill inte.
Igår knaprades det vitlök i ett vilt försök att hålla åtminstone förkylning stången. Efter det lilla tilltaget kommer radhuset garanterat vara vampyrfritt i evigheters tider för det var värst var stark den var, vitlöken jag fick tag i.........
Alldeles nyss kom så kidsen tillbaka till den ömma modern och det vankas potatis- och purjolökssoppa. En favvis i det här hushållet. Och så ska det smöras lite för Lilla Syster, man kan väl säga efter en liten meningsskiljaktighet.......... vi får se om den småländska ostkakan med sylt och grädde kan gjuta olja på vågorna.........

3 kommentarer:

  1. Det är ju bra att du garderat dig mot vampyrer. Sådana blodsugande energitjuvar har du haft nog med. Försöker skicka lite uppiggande tankar och känslor. Få se om det funkar!

    SvaraRadera
  2. Klagade barnen på vitlöksdoften när de kom hem? Hoppas din muta funkade! Kram!

    SvaraRadera
  3. Mmmm... Gott!! Min pappa gör egen... Så galet gott!

    SvaraRadera