torsdag, oktober 22, 2020

Ändrade planer och huvudvärk

Av klättringen igår kväll blev intet. Jag hämtade Hjärtat, svärson och två förväntansfulla grabbar och så begav i oss mot klättringsklubben. Som hade stängt. Förberedelse för tävling. Se där ja. Informationsansvarig har lite svårt att hänga med i informationsbruset och hade helt missat den uppdateringen.
Smågrabbarna ville inte åka hem utan förslog bowling istället. När vi kom dit var hallens datasystem ur funktion och för en kort sekund mulnade de totalt men det fanns mycket kul att titta på och problemet var snart avhjälpt. Vi bowlade på och hade en mycket trevlig stund. Lilla N konstaterade efteråt att även ”mojmoj” skulle behöva ”staket” på banan. Är benägen att hålla med men de behövde inte bli besvikna över att hamna sist precis. Det gjorde jag.

Idag vaknade jag med huvudvärk. Tål väl inte att ha roligt?! Två kvällar i rad straffar sig. Som grädde på trist-moset regnar det också. En vanlig torsdag i oktober.

1 kommentar:

  1. Hahaha, ja, förlåt, men det är inte lätt att låta bli. Kan förstå killarnas förtjusning över att du kom sist :) Men det bjuder man gärna på!
    Mörkt, blåsigt och regnigt hos oss. Nu ska jag sätta på en kopp kaffe innan jag börjar på ett inlägg!

    SvaraRadera