måndag, oktober 12, 2020

En måndag

Måndag. Häpp. Ungefär allt som kan skrutta sig, har skruttat sig under dagen idag. Utom en sak: det efterfrågades ett projektdirektiv av äldre sort och jag visste var det fanns att hämta upp. Alltid något att glädjas åt.
Ja, sen blev jag ju glad när jag kom hem för att Hjärtat fått upp de vit-grå-randiga tapeterna på två av väggarna. Himla mysigt eftersom jag kände mig nere på vägen hem från jobbet. Jag skulle egentligen gått på min yoga men den här ryggen-höften-skinkan höll mig vaken halva natten och jag kände att huvudvärken började komma smygandes. Nä. Jag åkte hem. Och blev glad. Älskar randiga tapeter. Älskar att Hjärtat gör jobbet, jag får glädjas. (Vilket har tagit ett år att komma till insikt om eftersom JAG alltid varit min egen målarmästare och om detta har vi fajtats men nu har jag kommit till .... acceptans. Jag gör helt enkelt andra saker. Jobbar till exempel. Heltid).



De fina randiga tapeterna. Jag ser ljus i den grönaguldglittriga tunneln! Hurra!

3 kommentarer:

  1. Så fint det blir! Men du, ska du inte gå ner lite i tid? Du måste vara rädd om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo. Fr o m 1 januari ska jag gå ned i tid. ”Förkortad arbetstid för äldre” 🤭

      Radera
    2. Så bra! Nån nytta ska man ha av att vara äldre! Själv är jag snart gammal...

      Radera