söndag, oktober 25, 2020

Söndagsångest

Nästa vecka jobbar jag fyra dagar, har ledig fredag. Man kan säga att jag övar mig lite inför nästa år då jag ju kommer att gå ned i tid.
Men.
Det är en krångelvecka på G och jag känner av det redan idag. Om en bara kunde sluta oroa sig i förväg. Det stjäl energi och så blir denna dag halvt förstörd. 
I morgon ska jag på mammografi, det är inte krångligt alls, bara bra att få det gjort.

Igår var det annat ljud i skällan. Jag var på loppis och hittade en hel del smått och gott. Dit kommer jag att åka igen. Det var ingen lada som jag trodde utan mitt i stan i en industrilokal. Se där. Tur jag kollade adressen ordentligt innan. Jag köpte handdukar, kökshängare, zinkhinkar och en metallkorg. En liten mjölkkanna också. Hade kunnat shoppa loss ännu mer. T ex ett vagnshjul från en droska, stora mjölkkannor m m. Men jag besinnade mig. Den här gången. 
Idag har jag grejat med mina fynd. Fyllt hinkarna med fina kvistar och ställt ut och pysslat på tomten. Oron inför veckan släpper lite när jag är utomhus. I Gummistövlar, fleecetröja, täckjacksväst och en sekatör i handen, då trivs jag väldigt bra.


Loppad duk och bricka. Passade fint på köksbordet till söndagsfikat.



Lite halloween-pynt i trädgården.



Det vankas regn, ”Blomstolen” får bo på verandan, under tak.

1 kommentar: