fredag, oktober 30, 2020

Tid

Jobbade sent igår, var hemma strax före sju. Önskade mig pannkakor, det var ungefär vad jag orkade att sätta tänderna i. Plus en näve pepparkakor. Inte bästa kosten men den här veckan har handlat om att ta mig från A till B. Och det gjorde jag. Sov sen sött i soffan till halv elva när jag släpade mig uppför trappan till sängen. 

Innan jag gick hem igår ringde min nya chef. Hen hade förstått att jag tyckte tillvaron varit lite svajig och gav mig lite peppande ord. Det kändes bra och gör att jag kan njuta av ledigheten på ett bra sätt. Inga lämnade knutar. Och vi ska se över min arbetsbelastning. Det behövs ju också med tanke på att jag ska gå ner i tid sen. 

I morse vaknade jag med migränkänning. Vilken skräll, not. Medicinerade, gick upp och vankade omkring innan jag kunde slumra en stund igen. Vaknade vid åtta och var pigg. Hade energi och bakade en sockerkaka till elva-kaffet. Då kommer Bästa Väninnan med särbo på ... kaffe. Hon har äntligen tillfrisknat från covid och det gör mig glad och varm i hela hjärtat.
 I veckan fick Lilla Systern svar på prov, negativt. Vilket var skönt. Vi har flera bekanta som är sjuka och vi håller tummarna att det inte blir allvarligt eller långvarigt. 

Strax dags att sätta på kaffet. Sen ska katten och fiskarna få mat. Lagom syssla sista fredagen i oktober!

1 kommentar:

  1. Ja, vi har Yngstas svärmor som varit sjuk en månad i TBE och Corona. Idag var första dagen hon kände sig som vanligt, men hon har fortfarande feber då och då...
    Bra att chefen är lyhörd!
    Trevlig helg🤩

    SvaraRadera