fredag, oktober 23, 2020

Som barn på nytt

Fredagssimmet var ovanligt skönt idag. Har haft en intensiv kommunikationsvecka på jobbet och igår kväll kändes det som att miljarders ord trängdes i mitt huvud. Var sopslut och funderade på hur jag skulle orka upp idag. Men det gjorde jag! Kändes också som att jag rensade skallen ordentligt för varje simtag jag tog.
När vi kom till kondiset, som egentligen är stängt så dags, hade de låst upp bakdörren för oss och dukat ett bord med vår frukost. Det är väl att vara stammis?? Chefsbagaren skojade och sa att vi nog får egen nyckel till jul. Att vi trivs på det fiket märks nog.
De är trivsamma, de där fredagsstunderna. 

För övrigt har jag köpt fyra fusk-fårskinn på annons till bra pris. Kommer passa finfint att höstpynta korgsoffan i uterummet med. Lite kul var att de som säljer bor 800 meter från oss så jag ska ta en kvällspromenad ikväll och hämta upp dem. Skönt att slippa åka långt. 
I morgon jag jag bokat tid på en loppis här i stan. En tjej som har en stor lada full med gamla grejer. Hon kör corona-säkert så man får höra av sig innan så det inte blir trångt. Har sett hennes Instagram-konto så jag vet redan på förhand att jag lätt skulle kunna köpa .... en del. Får lägga band på mig. Supersvårt. Älskar gamla grejer.



Så här glada är vi på fredagsmorgnarna. Det kändes i hela kroppen att jag hellre ville vara kvar här och sparka runt i löven än att gå till jobbet idag. Men men. En annan dag. Sparka i lövhögar är en underskattad aktivitet.

4 kommentarer:

  1. Men så MYSIGT att ni har blivit såna stammisar! Att liksom få bli en del av fiket. Gillar sånt. Och ladan - vad heter hon på instagram? Nu när besöken öppnar upp kanske jag kommer hänga i krokarna lite då och då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns supermysigt. Du hittar henne på Instagram ”Ztugan”. Har aldrig varit där förut så det blir en ny bekantskap.
      Ja, vad kul med besök igen. Jag ska luska efter andra loppisar jag hört om men inte varit där så kanske du/ni helt enkelt får göra ett kaffe-loppis-stopp när ni far förbi.

      Radera
  2. Verkligen stammisar! Vilket fint bemötande.
    Lycka till på loppisen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är verkligen trevliga!
      Tack, känner att jag kommer behöva begränsa mig .....

      Radera