söndag, oktober 11, 2020

En helg utan bad

Detta är första helgen sedan någon gång i maj som jag inte badar. Jag har prioriterat bort det p g a annat som dykt upp. Det känns i kroppen, något ”saknas”. Men ibland blir det så.

Å andra sidan är det skönt att göra medvetna val och inte bara glida med och bli sur på kuppen. Oh no. Här skimrar enbart rosa moln ...... (obs: ironi).

Om jag har tur idag kommer jag att träffa både Lilla Syster och Store Bror. På samma gång, sällsynt.
Till den träffen har jag bakat äppelpaj. Gjorde en ny variant av smuldeg med bovetemjöl, havregryn, sirap, vaniljsocker, flytande smör/rapsolja och lite flingsalt. Vansinnigt gott för jag smakade ju på smeten.  
Men först en tur till Retuna, är på jakt efter tyg till en karmstol. Något med blått i. Tror jag. Alla dessa val och beslut.

1 kommentar:

  1. Du hade tur, det såg jag😍 Vi badade i fredags, känns som det kan ha varit årets sista. Det är så råkallt just nu, så det lockar inte lika mycket.

    SvaraRadera