lördag, oktober 17, 2020

Sol, bad och trädgårdspyssel

I morse vaknade vi till sol och blå himmel, sex grader varmt. Jag åkte och badade. Älskar det. En del tycker ju att man är knasig i kolan och det har jag nog också tyckt. Innan jag bara fortsatte att bada även om sommaren är definitivt är över. Klart det är kallt. Men uppfriskande och så skönt efteråt. En egen stund. 

Resten av dagen? Har inte en aning. Det finns att välja på: städa efter tegelstensborrning inomhus, bädda rent, städa kattlådan, rama in hittad bit av originaltapet, klippa gräset, städa dammen, göra höstkrans, hämta blomkärra hos mamma och lite till. Som en buffé, bara att välja. Eller så går jag och lägger mig i uterummet och läser bok. Helt enkelt. 










1 kommentar:

  1. Jättefint väder, men minusgrader här i morse.
    Knasig, ja det är man kanske, men det ger verkligen ett välmående efter. Väl långgrunt där vi badade igår, så det tog för lång tid att komma i. Finaste kärlekshandlingen av Maken, tyckte jag.
    Du har att välja på idag. Hoppas du valde boken. Själv har jag storhandlat till kalas och gjort maten. Nu är jag schackmatt, ett bad hade kanske piggat upp, men det hinns inte. Förbereda lite till, sen vara barnvakt. Somnar nog som en stock sen.
    Njut av din lördag!

    SvaraRadera