lördag, oktober 03, 2020

Oktober it is

I morse badade jag. 12,5 grader i luften och 13 i vattnet. Kallt? Javisst men superskönt efteråt. Jag har t o m googlat på vinterbadarna här i stan men bastun och det badet är stängt p g a pandemin. Tänker att bryggan med stegen i alla fall är kvar och kanske jag tar mig dit någon gång senare bara för att se hur det är. Än så länge badar jag i ”vår egen” sjö. Tar bilen dit, i morgonrocken, raggsockor i tofflorna och det tar bara ett par minuter att ta sig dit. 

Hjärtat har en heldag med pingistävling och jag tänker idka trädgårdsarbete. Tända eldkorgen, kratta lite löv och fixa med rabatter. Klippte gräset igår efter jobbet. Skön syssla efter hektiskt dag men många möten. Är det nåt vi har på mitt jobb så är det möten. Ibland blir jag alldeles trött i huvudet av alla möten och när ska man hinna göra det som bestäms?? 
Svar: talar om när jag kommit på det. 
Ryggen krånglar fortfarande men kanske lugnat ned sig något. Simningen i går morse gjorde gott, det kände jag direkt.
Lördag. Tror jag hört något om lördagsbulle till fikat ....???








1 kommentar:

  1. Det är underbart! Jag fick tips om en igår. Hon badar i sjön varje lördag hela året. Kanske ett sätt för mig att lära mig insjöbad?
    Idag badade vi i vilda vågor 🌊
    Njut av din pysseldag!

    SvaraRadera