måndag, oktober 19, 2020

Strålande sol och hemlängtan

I morse var det ganska kyligt när jag cyklade till jobbet. Just nu strålande sol, blå himmel. Inget bad. Bara jobb.
Jag längtar hem. Hem till renoveringsstöket. Jo. Faktiskt. Vi har nu rört oss in i vardagsrummet och igår kväll plockade jag ur alla böcker ur bokhyllan, la dem i högar i farstun. Hjärtat river tapeter idag.
Fönstermonteringen grovt är nu klar. Återstår att finjustera härligheten. Det blev precis lika bra som jag tänkte och är spänd på helheten när tapeterna kommit upp. 
I det lilla Rosa Huset huserar även Stora Systern ett par dagar så ja, jag har hemlängtan.

Fick för övrigt positivt besked om min ansökan om förkortad arbetstid vilket känns oerhört skönt! 2 dagar mindre var månad att arbeta från den 1/1. Ja. Jag längtar tills dess också.



Renovering pågår!



Tömning av böcker och prylar pågår. 

1 kommentar:

  1. Grattis till positivt besked! Så fint det blir med fönstret där🙃perfekt ju! Här var -3,5 i morse🥶

    SvaraRadera