söndag, oktober 18, 2020

Söndagspyssel

Under gårdagen råkade jag igen. Hamna på loppis. Dyr-affärer kan jag låta bli men återbruk och loppisar? Nope. 
Denna gång fyndade jag två köksdukar, tre ovala gamla ramar, assietter med fruktmotiv och genombruten kant. Och en tallrikshylla modell äldre, ommålad ett antal gånger, lagom sliten. Med en virkad hyllkantsspets.
Så har jag äntligen kommit på nya handdukskrokar till köket: fingerkrok. Som används till gardiner. Krok uppåt, skruva fast i vägg eller på list, voilá: klart!
Sen behövde jag vila! Nöjd med både fynd och hittepå med krokarna.

Även denna söndag skiner solen så idag blir det till att klippa gräs och kratta löv. Rensa dammen från löv och ta bort de sista sommarblommorna i balkonglådorna.  På eftermiddagen bjuder Hjärtats dotter med sambo på mat så det blir trevligt att komma till dukat bord. 
En helg går fort! 





Loppad duk.



Loppade assietter. Jag blir sugen på konserverad fruktcocktail med grädde, som farmor bjöd på när vi var små. I burken fanns ett körsbär, vilken tur att det bara var jag som gillade det. Eller smög hon åt mig det i smyg????

1 kommentar:

  1. Så gott det var med konserverad frukt! Eller päronhalvorna. Persika också, men de var inte riktigt lika goda. Det där spadet frukten låg i...
    Om jag skickar en bild till dig på min loppisservis, vill du se om du råkar på någon del jag saknar?

    SvaraRadera