söndag, maj 09, 2021

Batteriladdning p g a hemester

Den här helgen har jag haft hemester. I fredags kom Stora Systern till stan och vi åkte till Lilla Systern och hennes lägenhet. De lagade mat, vi pratade till sena natten och så somnade jag sött.
Myslördagsfrukost och så åkte vi till Största Systern med familj, ett stenkast från Rosa huset. Vi hjälpte till att fixa i trädgården, beundrade det nya bebis-rummet och hade en riktigt mysig utedag. Tillbaka till lägenheten i stan, god middag igen och så somnade vi i soffan. Eller den ena av oss, jag såg klart Lets dance innan sängen kallade.
Denna regniga söndag har ägnats åt långfrukost, långpromenad i regnet, lite inköp och fix till Stora Systerns lya och nya ridskor åt mig.
Nu haver jag nyss landat i Rosa huset efter en fantastiskt lugn och skön helg. Känner mig laddad och påfylld av må-bra känslor. Det här behövde jag, hemester.



Fredagsmiddag på G.



Trädgårdshäng vid Stora Systerns hus. Hängmatta, guld värd.


1 kommentar:

  1. Så skönt ni haft det! Är båda systrarna singlar numera? Jag hänger inte med.
    Själv är jag nästintill invalidiserad efter en slitsam helg. Det går väl över framöver men känns som ett företag att ta mig till jobbet. Får nog avboka sjukgymnasten i morgon...
    Glad måndag!

    SvaraRadera