söndag, maj 23, 2021

Mellan skurar. Igen.

Finvädret i fredags är ett minne blott. Har passat på att få ut plantor och försådda blommor mellan skurarna, nästan klar.
Igår var jag hos barnbarnen, fick kaffe och rabarberbulle, väldigt gott. De åkte och klippte sig hela familjen hos mostern, jag stannade kvar och diskade upp, hängde upp tvätten och plockade i ordning. Jag hjälper dem lite, vet ju hur bebiskaos är ....  
idag fick jag ledsenattacker. Mest av oro tror jag, Hjärtat är fortfarande dålig och det börjar ta på oss båda. Undrar ju vad det är och vården säger ”avvakta”. I morgon ska han ringa igen, då går han in på sjunde veckan. Hosta, orkeslös, trött och matt. Corona-testade är vi, x flera och negativa varje gång. Måtte han få komma och bara bli undersökt, lyssna på lungorna.
Jaja, jag är trött, då har man ju en tendens att se livet lite mörkare än vad det är.
Gjorde rabarberpaj till fikat, det var gott!







4 kommentarer:

  1. Självklart måste han få komma till läkaren! Han får sätta sig på akuten om han inte får komma till någonstans. Skrev ni, men man får ju inte följa med.
    Jag hade inte nöjt mig med att avvakta. Min långvariga hosta blev bra av astmamedicin. Man bör så sliten av att hosta!
    Klart du hjälper till, det gör man så gärna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att ta sig till akuten när det inte är akut finns inte på kartan. Nytt försök i morgon 🤭

      Radera
    2. De måste ju ta honom på allvar!

      Radera
    3. Ja, nu hoppas vi han får en undersökning! 🙏🏻

      Radera