onsdag, maj 05, 2021

En slags känsla

Idag har jag känt mig lite piggare än på länge. En märklig känsla må jag säga, att inte sega runt som i tjära. Orkade till och med att åka och handla på kvällskvisten. Jag utmanade inte ödet utan valde mellan kvällspromenad eller att handla. Hjärtat är superförkyld, på fjärde veckan nu, så valet föll på mig av sig självt egentligen.
Idag är femte dagen utan mejeriprodukter. Det går bra, jag tänker inte så mycket på det längre. Har hittat bra alternativ och ska ju avlägga rapport på tisdag när jag ska tillbaka till min behandlare. Antar att jag fr o m då även ska utesluta vetemjöl så idag handlade jag bönpasta, bovetemjöl och rismjöl. Tänkte vara förberedd på nästa steg.
Värken är densamma men den lilla, lilla kvillrande känslan av att vara pigg idag, hurra!

1 kommentar:

  1. Jag kommenterade i morse, men det försvann visst.
    Var Hjärtat förkyld så han inte fick vaccineras?
    Skönt att du känner hopp om livet! Kram!

    SvaraRadera