måndag, maj 03, 2021

En lektion av lycka

Ikväll longerade vi på ridlektionen, när hästen löper i lina. Det ser enkelt ut. Det är det inte och det kräver mycket träning. Jag blev yr i huvudet!
Vi tränade även med bara tyglar, att få hästen att korsa bakbenen, korsa frambenen, att släppa ned hästens huvud, backa med mera. Så härligt att jobba från marken, nära hästen och timmen bara flög iväg.
På hemvägen ringde jag Bästa Väninnan, det har blivit en tradition, vår måndagsringning. Ända sedan jag börja rida i januari har jag ringt henne på hemvägen, alldeles lyrisk varenda gång! 
Nu återstår en dusch och att bära in alla plantor för natten. Sen ska jag också sova!



Idag fick blommor och plantor träna på att vara ute i regn.





En del av allt jag övervintrat, sått och planterat. Skönt när det blir varmare så de kan bo ute.

1 kommentar:

  1. Låter som att du verkligen hittat din grej. Ikväll är det bara fyra grader här, så det kan bli en kall natt. Blommorna åkte in...

    SvaraRadera