söndag, maj 16, 2021

På tur

En tyst dag även idag p g a blåsorna i munnen. Idag även utan mat, kan inte tugga p g a smärtan. Har gjort lite smoothies som jag skedar i mig, sakta. Nåväl. Periodisk fasta sägs ju vara bra.
På förmiddagen fick jag feeling och cyklade två mil. Superskönt, stannade på halva vägen och satt en stund på en sten i skogen, lyssnade på fåglarna, humlesurr och tystnaden. Skön stund.
Tror jag vilar mig från trädgårdsarbetet idag. Har ju kört stenhårt i tre dagar så en vilodag behövs. Det är minsann tungt att gräva, flytta kantsten och montera vid nya rabatter, bära jordsäckar, krukor och sten. Har så många projekt på gång men har sansat mig och tar ett ”område” i taget.
Jag ska på ett roligt uppdrag också, men det får jag berätta om en annan gång. En s k cliffhanger! 

2 kommentarer:

  1. Antar jag vet din cliffhanger. Jag tycker du gör rätt som vilar en dag! Jag har vilat hela helgen. När vi kom hem ställde jag mig och strök och tvättade lakan. Hur känns det nu😏🤥
    Men det går över igen🤗
    Njut av söndagen 🥰

    SvaraRadera
  2. Matilda hade något i munnen när hon var fem, sex år. Torsk hette det. På riktigt. Hon hade ont och kunde inte äta. Hoppas det går över fort!

    SvaraRadera