fredag, maj 21, 2021

Efterlängtad fredag

Den här veckan har det varit spretigt på jobbet, många bollar i luften och oförutsedda händelser. 
Så, fredag it is. Skönt tycker jag.

Igår hängde jag en stund hos Största Systern med familj. Jag bar bebis så övriga familjen kunde sitta och äta tillsammans, det uppskattades av storpojkarna, de hade tusen frågor om högt och lågt. 
Sen klippte sambon gräset, mamman ammade, storpojkarna lekte ute och jag diskade och plockade lite. Det känns superlyxigt att ha dem nära, att jag får vara en del av deras familj och att jag kan hjälpa till med praktiska saker. En fröjd att diska. Hos någon annan. Till kvällen mös de allihop i storsoffan och då tassade jag hem till Rosa Huset, lagom hemma ringde Stora Systern. Hon är mitt uppe i uppsatsskrivande, tar examen i juni. Det tarvar inget blod, men svett och tårar, vi pratade en lång stund och hann även med att skratta magen ur led. Viktiga grejer, att gråta och skratta. 
När jag skulle somna låg jag där och kände mig rik. På kärlek och familj. 

I helgen behöver jag plantera allt som står i krukor och byttor. Det växer sig stort och snart är uterummet och verandan en djungel. Det glunkas om regn. Vafalls? I slutet på maj önskar vi sol!



1 kommentar:

  1. Visst är det fint när man är med på ett hörn. Det är lättare att göra hushållssysslor hos någon annan, det är jättekonstigt.
    Slås storebröderna om lillasyster? Är S ett år äldre än N? Många frågor...
    Vi kör till Smultronstället, trots förvarningen om regn. Det kan vara fint mellan skurarna!

    SvaraRadera