lördag, september 18, 2021

Ett bad, en sol och en kopp kaffe

Vid morgonbadet visade sig solen, ganska otippat för väderappen visade på moln. Jag njöt i fulla drag och det var riktigt mysigt på bryggan efter badet i solen, insvept i stor handduk och skön morgonrock. 
Kaffet och frukosten smakar alltid extra gott efter bad tycker jag. 
Barnvakteriet igår kväll gick bra, det lilla livet är en mycket nöjd tjej och mysig att vara med. Igår på förmiddagen hade hon vänt sig från mage till rygg själv och blev väl lite ”vänd-chockad” för hon hade varit ledsen och trulig hela dagen efter det. Största Systern varnade därför för tjurig bebis men inte då. Hon var lite reserverad till att börja med men det gick snabbt över. Vi busade, gosade och tittade på Dobi-doo, när artisterna sjöng dansade jag med bebis i famn och sjöng med, hon låg mot min axel och det var en guldstund, så himla mysigt.
Efter sista matningen vid tio somnade hon och jag med. Föräldrarna kom vid elva-rycket, la henne i vagnen, rullade hem, la henne i sin egen säng och hon hade sovit till halv tio i morse. Säger det igen, en mycket lätt bebis att ha att göra med. Så var INTE mina egna kids ….
Idag ska jag skrota runt hemma. Klippa gräset, plantera lite ljung, ställa in pelargonerna, elda i eldkorgen …. Helt enkelt hösta mig. 
Gårdagens skav över återupptaget fönsterbyte har gått över. Vi hjälptes åt att täppa igen gluggen med isolering och trä-skivor så det inte blev så kallt i badrummet. Då blev jag glad igen, att ha helt öppet i tre dygn var inte ett option för mig. Blir lite trött av det ändå, svårt att förklara men det är jobbigt när det inte är friktionsfritt.
Jaja. Jag vet. Livet. Men jag har haft min beskärda del, jag vill ha det enkelt, skav-fritt och friktionsfritt så mycket det går. Faktiskt.
Har läst mycket om hög-känslighet och tja, det är väl bara att sätta check på typ allt.
”Tror inte på sånt där” har jag också hört och tro mig, det sägs garanterat av personer som inte har en hjärna som spinner i 180 dygnet runt, som inte bekymras av många intryck och höga ljud o s v i all oändlighet. Vi ofiltrerade människor finns visst och gör ta mig sjutton så gott vi kan i den här bullriga och röriga världen.
Nu tar jag min virr-hjärna och går ut i trädgården. Det är ett bra ställe för mig.
Over and out.





Till slut somnade vi ….



Morgonbadet. Bästa badstället.




1 kommentar:

  1. Och så många år du har klarat allting och haft för många obehagliga upplevelser och intryck. Klart det tär. Kram.

    SvaraRadera