lördag, september 04, 2021

Städdag

Denna dag är en städdag. Det är absolut nödvändigt efter fönsterbyte i huset och eftersläpning av just städ. Jag har ju dessutom varit på vift i två veckor och innan det struntade jag i det. 
Hjärtat har dammsugit då och då mellan fönsterbytena men nu måste vi städa grundligt.
Hjärtat börjar med att dammsuga. Jag blir prillig och tycker att man börjar med att plocka undan och damma. Sen dammsuga.
?????????
Ok. Så vi städar, i mitt tycke, baklänges. Jag biter ihop. Är det en sån stor grej, egentligen?????
Haha.
SkavsårsCina kan bryta ihop över fel ordning. 
Men jag tänker åka och bada efter utfört dagsverke och det brukar hjälpa. En stund. Till nästa gång någon ordning ruckas på, hemma, på jobbet, vart som helst.
Det finns ordning. Kan vi hålla oss till den så vore livet lite mer begripligt för oss med skav inombords.
I alla fall för mig.



Jag tog i och började röja mina skåp och lådor i badrummet …..



Så där ja. Ordning.



Så blev hyllan synlig också … 

1 kommentar:

  1. Har hört fler som gör på det bakvända sättet. Maken fattar inte vad det spelar för roll🙄
    Du fick iallafall fint i dina lådor 🤩

    SvaraRadera