lördag, september 25, 2021

Lördag.

I morse sken solen från en klarblå himmel och jag satt en lång stund på bryggan innan badet. Jag, solen och fåglarna, vi hade en fin stund. Jag badade, två gånger till och med, och njöt ännu en stund i solen innan jag åkte hem. 
Planen var att äta frukost, handla och sen greja lite i trädgården. 
Hur det blev? Tja. Eftersom en i det här hushållet dansar tango och den andra foxtrot just nu, kom dagen i otakt. Diplomatiskt uttryckt. Min energinivå är redan på minus och jag bröt ihop. Gav upp, kastade in handduken och tänkte gå och lägga mig när det ringde på dörren. Där stod Store Bror med småkillarna och jag blev glad igen. Vi matade fiskarna, åt glass, fikade och ritade. Sånt som gör att hjärtat sväller och man känner på riktigt vad som är viktigt. Store Broren behövde lite hjälp med en egenremiss till ortoped och jag fick varmaste kramen när de gick.
Så. 
Jag struntar i att handla, här ska fixas i trädgården. Tänker bara göra må-bra-saker. I egen takt. 



Ljuvligt.



Man blir lång av att bada ….



Mitt favoritställe. Lugnt. Skönt. Eget.

1 kommentar: