måndag, september 13, 2021

Måndag it is

Måndag och ny vecka, krispig luft och sol på cykelfärden mot jobbet. En lovande start. Första cykeldagen med vantar!
Sen tjorvade det ihop sig. Humöret dalade under ett möte, irritationen låg på lut och jag tog faktiskt en kort promenad runt huset under en paus. Andades. Försökte lugna ner mig. Det är bara ett jobb. 
Till lunch åt jag hemlagad räkpaj, det livade upp tant. Jag gjorde den igår, man blandar räkor med keso, ägg, ost, dill och kryddor täckt med ett lock av glutenfri pajdeg. Tomatsallad till, av egna tomater. Mums. På det en lunchpromenad. I solsken.

Igår tog jag tag i att träffa sonen, har inte hört något sedan det där orosfladdret drog igång förra onsdagen. Har väl själv flugit under radarn. Jag ringde helt enkelt upp, han svarade inte och jag ringde till sambon. Som svarade. Jag bjöd in mig själv och åkte dit. Det var bra gjort av mig för visst var det något han funderade på och efter en liten stund kom han igång och pratade på och jag behöver inte vara orolig längre. Skönt.

Räknade ut att jag under 13 dagar cyklat i snitt 8,3 km per dag. Det låter kanske inte så mycket men innan 1/9 var det 0 km. 

Ikväll ridlektion. Hrodur och jag. En av veckans höjdpunkter.




3 kommentarer:

  1. Du känner din son… vilken lycka för honom att ha dig som mamma 😍
    Vantar, det låter kallt! Brrr 🥶
    Hoppas din måndag mestadels varit bra 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. behöver du ett lån? Skicka ett mejl till remy.credit111@gmail.com
      Hej hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu de närmaste 6 - 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi utfärdar lån med 2% ränta, med en snabb tjänst erbjuder vi alla typer av lån, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån
      Skicka oss ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com} whatsapp: +46769618757
      vi har ett lån till dig ..

      Radera
  2. behöver du ett lån? Skicka ett mejl till remy.credit111@gmail.com
    Hej hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu de närmaste 6 - 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi utfärdar lån med 2% ränta, med en snabb tjänst erbjuder vi alla typer av lån, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån
    Skicka oss ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com} whatsapp: +46769618757
    vi har ett lån till dig ..

    SvaraRadera