onsdag, september 01, 2021

September, ljuva september

Så säger vi hej till september, den första höstmånaden. Jag sa hejdå till augusti genom att ägna kvällen åt gräsklippning och att ansa blomrabatter, plocka av de sista blåbären och svarta vinbär, sedan däckade jag i soffan. Åt en skål popcorn till middag, hej dåliga vanor och ingen lust att laga mat. 
Jag jobbade hemma igår och fick kraftigt stresspåslag när inte internetet fungerade på morgonen. Paaaah! Skrev till Största Systern och deras nät fungerade fast vi har samma leverantör, så jag stolpade dit och satt hela förmiddagen. Vid lunch gick jag hem igen och då fungerade det. Teknik och bilar ska bara fungera, basta.

Jag brukar längta till hösten, det har jag skrivit innan men i år känns det tyngre. Men. September är här, solen skiner och jag försöker ju bli en hurtigare människa så mot jobbet, på cykeln.



Hejdå augusti!

1 kommentar:

  1. Blir september fin så kan det vara en härlig månad!
    Tekniken ska bara fungera! Ha en fin dag nu😎

    SvaraRadera