torsdag, september 16, 2021

Orka!

I tisdags hade jag syjuntan här. Det var trevligt, roligt och mysigt. Mycket skratt, prat och jodå. Handarbete! En energikick för själen.
Behövligt, för nu är det motigt på jobbet. Åkte till Nyköping igår över dagen och tillbringade eftermiddagen i vårt arkiv, sorterade och arkiverade handlingar. Åkte hem strax efter fyra, fick stanna på vägen och blunda en stund. Jag var helt slut och höll på att somna. Kom hem, fixade middag och la mig sen i soffan. Känner mig dränerad, min ”badkarspropp” är inte i, kraft och energi rinner ut fortare än vad det går att fylla på. Vaknade imorse och känner mig lika slut som igår. Får tvinga mig att gå upp och tänkte hela tiden:
”Bara idag kvar, sen ledigt”.
Att hela tiden känna att man bara ska ta sig igenom dagen för att få gå och lägga sig är en tärande känsla. I längden. Jag vet ju det och är lite missmodig. Jag äter och motionerar bättre än på mycket länge. Ska man inte bli pigg då?? Va, va, va??? Det säger ju ”alla”. Nu väntar jag på den där kicken. Bring it on!



Skuggbild. Som jag känner mig.

1 kommentar:

  1. Hjälper det inte att vara sjukskriven en längre tid igen? Så att du hinner fylla på?😘

    SvaraRadera