tisdag, september 14, 2021

Sol och syjunta på en tisdag

Gårdagens stund i stallet var som vanligt befriande härlig. Hrodur, ”min” häst, var inte riktigt på humör först, lite trött och seg så jag fick kämpa på bra för att överföra energi. Vi tränade på serpentinbågar som är precis vad det låter: man rider i böjar runt koner. Hrodur tycker sånt är lite överskattat, rakt fram är mer hans grej men till slut piggnade han till och när jag så kunde hålla reda på höger och vänster blev det bra. Till slut. Både han och jag pustade ut efteråt. Varm, svettig och alldeles glad var känslan.

Idag skiner solen, jag jobbar hemifrån och ikväll kommer syjuntan hit. Har preppat i uterummet, tänkte dra ut det sista av sommaren, vara ute fast inne. 

3 kommentarer:

  1. Låter härligt både med hästen och solen. Här är det grått idag också.
    Jag ska iväg strax och prata jobb. Håll gärna en tumme för mig!

    SvaraRadera