lördag, mars 10, 2018

När man får ett infall

Vaknade med migrän i morse. Avskyr det. Vill inte. Har svårt att acceptera den skitsjukdomen. Ja. Jag vet att jag har diagnos ”kronisk migrän” men det sista som överger en .... Ny dosering på medicin gjorde att det gav sig ganska snabbt och jag åkte till Västerås för att klippa mig. Vill ju klippa mig hos den bästa, Lilla Systern, och hon gör alltid ett bra jobb. Där och då på salongen fick jag ett infall som slutade med att jag gjorde hål i öronen och ståtar nu med silverpärlor i örsnibbarna. Hej och hå! Plötsligt händer det. Grejer.
Salongen ligger mitt emot IKEA så där blev det sen lunch och inköp av matstiol till Lilla N, en svart pinnstol. Liten blir stor och han vill INTE sitta i bebismatstolen jag har. ”Näe, N e stor kille” säger han varje gång och jag säger inte emot. My partner in crime har en åsikt och vips, har jag en pinnstol till unge herrn. 
Ett inköp till, en yogamatta att ha hemma hos Hjärtat, blev det innan jag åkte hem, vilade,  tittade på ”Gift vid första ögonkastet” på svt play och nu laddar för mellon. Nån slags hatkärlek hyser jag till det programmet. Blir tidigt i säng sen, har bokat pt-tid med ”svärdottern” och jag vet att hon har en tuff utmaning på lut!  Av migränen känns just nu nada och inget, tacksam för det! Det KAN ju ha varit sista gången ........

1 kommentar:

  1. Blev ju en bra dag trots kass start. Du får gärna precisera närmare vad kycklinggrytan hette! Vill gärna testa🤗hoppas migränen flytt för alltid. Kram

    SvaraRadera