måndag, mars 26, 2018

Sjung mig glad!

Ikväll var jag och sjöng med kören. Först sallad på Waynes. Välbehövligt och trevligt. På jobbet känns det som lite grus i maskineriet, tycker sånt är svårt. Men men. Plötsligt händer det, det är maj och tuffa tider som bortblåsta. I wish.
Sonen har fått  ersättning från sitt försäkringsbolag och det var glädjande nyheter för honom. Som motvikt till det har Hjärtats läkarintyg kommit på avvägar på posten och jag hade som tur var ett vittne när jag postade intyget. Jag sa t o m: ”nu är du mitt vittne” och så skrattade vi. Nu skrattas det så lagom. Intyg puts väck!
Men. Det är kortvecka. OCH Stilla veckan. Tycker vi tar fasta på det, lugnt och fint fram till påska! 



2 kommentarer:

  1. Här sov vi i husvagnen i natt. När vi gick ut och la oss hade det börjat snöa. I morse insåg vi att den får stå kvar på gården till efter påsk. Helvitt landskap igen :( Bortkommet intyg, det kan även ha kommit bort hos F-kassan, de är ju inte de bästa att ha att göra med!

    SvaraRadera
  2. ..och jag fick för mig att det inte var någon körsång
    så jag gick långpromenad istället i kylan.

    SvaraRadera