söndag, mars 11, 2018

Söndagspyssel 2.0

Idag kom jag iväg till gymmet. Det blev ett avdankat pass, jag var inte riktigt i form, fick inte till övningarna och tyckte inte att jag orkade något. Jag träffade Största Systern och hennes tjejgäng som hade pt-tid, sonens flickvän jobbade och peppade mig vid några övningar. Rätt som det var stod sonen där! Han peppade mig genom det sista och till slut så! Sen satt vi en stor hög på stretchmattan och pratade länge. Om allt och inget. En Guldstund! Han såg trött ut, en långväga handbollsmatch igår satt kvar i kroppen. Jag fick i alla fall klappa lite på honom och sen kändes det lugnt inombords.
En storhandling senare rockade jag loss i köket och har nu fixat middagsmat för hela veckan. Planeringspoäng på det! En helg går fort. För fort tycker jag. Längtar efter längre ledighet. Snart påsk?!?

2 kommentarer:

  1. Fast det var en vecka längre till påsk än jag hade räknat med. Så kanske väglaget tillåter att husvagnen ställs på plats. Hoppas bebis är född då...

    SvaraRadera
  2. Alla helger borde ha minst två dagar till. Kanske tre?

    SvaraRadera