onsdag, augusti 26, 2020

Att prova något nytt

Igår spelade jag frisbeegolf  med Hjärtat och fyra ungdomar. En ny aktivitet för mig men det var superkul. Man har en frisbee (det heter säkert något annat flådigt ...) och så kastar man den mot ett mål på en snitslad bana. ”18 hålsbana” i skogen. Man räknar sina kast och minst kast vinner. Av poängställningen att döma trodde jag visst att man skulle ha flest poäng.
Men i alla fall.
Vissa banor var lätta. Andra svårare. Man skulle kasta uppför, nedför, mellan träd och över stup. Det tilltalade mig. Bortsett från att det var svårt att kasta, i alla fall rakt och att sikta. Vill väl inte säga att jag var dålig utan nöjer mig med att det finns utvecklingspotential. 
Mycket skratt, lite gliringar, goda råd och tips, en kul kväll. Fick ihop 8000 steg på den rundan över stock och sten. Ska jag absolut göra om! Och ett tips. Passar alla. 

I morse avstod jag från morgonplasket. 6 grader i luften kändes inte som min grej och för första gången på länge hade jag tröja på när jag cyklade till jobbet. Det går mot höst. 







1 kommentar:

  1. Vad roligt det låter! Tror inte det hade varit min bästa gren faktiskt🙄
    I morse var det både kallt och ösregn. Mörkt så jag fick tända kökslampan klockan 7!!! Så det känns visst höstigt....

    SvaraRadera